Teknikhubben knyter samman tjänsterna

Hubben fungerar som en trygghetstelefon, den är bara lite mer avancerad och samtliga leverantörers lösningar kan kopplas samman (leverantörerna arbeta efter standarder och med öppna protokoll). I lösningen ingår också en tjänsteplattform, där all datatrafik hanteras på ett enhetligt och säkert sätt. Larm styrs direkt till Göteborgs Stads larmcentral eller till ansvarig personal för snabbast möjliga åtgärd.


  • Hubben klarar fiber, wifi och mobil kommunikation.
  • Upphandlingen innebär att flera företag kan bli leverantörer till Göteborgs Stad. Leverantörernas lösningar ska gå att koppla samman.
  • Ramavtal har träffats med följande företag: Atea, Phoniro, Posifon, Telenta, Tunstall, Tjeders Industri och ZafeCare

 

Kontakt:

Åsa Wall, strategiledare införa välfärdsteknik, Intraservice, 031-365 36 08                        Max Domaradzki, projektledare upphandling välfärdsteknik, Göteborgs Stad, 031-365 85 97

 

Göteborgs Stads logotyp